瞬間英作文スライド

JK英検のお勉強 備忘録

ママだれろ よくでる他動詞 (前置詞いらない)

ダラダライラスト/無料イラストなら「イラストAC」

mamadareroママだれろ

marry

 I will marry Tom.

私はトムと結婚する。

 I got married to Tom.

     get married には to が付く

answer

 answer the question

質問に答える

mention

 I mentioned your name to him.

彼にあなたの名前を言っておきました。

attend

 attend the meeting

ミーティングに参加する

discuss

He discussed his plan with his mother.

彼はプランをお母さんと話し合った。

approach

A typhoon is approaching Japan.

大風が日本に近づいている。

reach 

I will reach Tokyo tomorrow.  (arrive at)

私は明日と東京に着く。

enter

He entered the room.

彼は部屋に入った。

resemble

I resemble my mother.

私は母に似ている。

oppose

I oppose that suggestion.

私はその提案に反対です。

.