瞬間英作文スライド

JK英検のお勉強 備忘録

受動態

この車は父が修理しました。

This car was fixed by my father.
このお寺は500年まえに建てられました。
This temple was built about 500 years ago.
この本は図書館で借りられます。
This book can be borrowed from the library.
テストの結果はまもなく発表されます。
The results of the exam will be announced soon.
スタジアムは今建設中です。
The stadium is being built now.
私の妹は母に叱られていました。
My sister was being scolded by our mother.
この歌はたくさんの歌手に歌われてきました。
This song has been sung by a lot of singers.
私たちがそこに着いたときには、泥棒はすでに逮捕されていました。
When we got there, the thief had already been arrested.
下品な言葉は教室で使ってはいけません。
Bad words must not be used in the classroom.
このバッグはイタリア製ですか?
Was this bag made in Italy?
誰がパーティに招待されましたか?
Who was invited to the party?
いつ橋がつくられましたか? 
When was the bridge built?

どこで猫は発見されましたか?
Where was the cat found?
赤ちゃんは彼のおばあちゃんによってマイクと名づけられました。
The baby was named Mike by his grandfather.
その猫は妹によって世話されました。
The cat was taken care of by my sister.
彼の母は女優だと言われている。
His mother is said to be an actress.

It is said that his mother is an actress.

街灯は日没に点灯された。
The street lights were switched on at sunset.
山の頂上は雪で覆われていた。
The top of the mountain is covered with snow.
運転手は事故で亡くなった。
The driver was killed in the accident.

be injured in
彼女はそのニュースを聞いてショックを受けた。
She was shocked to hear the news.
She was shocked at the news.