瞬間英作文スライド

JK英検のお勉強 備忘録

不定詞 使役動詞

私たちの計画は明日山に登ることです。

Our plan is to climb the mountain tomorrow.
運転免許を持つのは便利です。
It is convenient to have a driver’s license.
  useful
私は歯医者さんに診てもらう必要があります。
I need to see a dentist.
私は仕事を手伝ってくれる人を探しています。

I’m looking for people to help me with my work.
I’m looking for someone to help me with my work.
私はたくさんの宿題があります。
I have a lot of homework to do.
何か書くものを持っていますか?
Do you have something to write with?
私たちは彼女の医者になるという決断に驚いた。
We were surprised at her decision to become a doctor.
彼女は車を買うために一生懸命働いている。
She is working hard to buy a car.
お会いできてうれしいです。(first time)
I’m happy to meet you.

また会えてうれしいです。
I’m happy to see you again.

その理論を理解できるなんて彼は天才に違いない。
He must be a genius to understand
the theory.
そんなミスをするなんてあなたは不注意だった。
You were careless to make such a mistake.
私を助けてくれるなんてあなたはなんて優しい人だ。

You are so kind to help me.
It is kind of you to help me.
私はあたにもっと一生懸命勉強して欲しい。
I want you to study harder.
母は私にもっと野菜を食べるように言った。
My mother told me to eat more vegetables.
母は私にお菓子を食べないように言った。
My mother told me not to eat snacks.

彼女は空港に友達を迎えにいった。
She went to the airport to pick her friend up
良い仕事を見つけるのは難しい。
It’s difficult to find a good job.
彼は二度と仕事に遅れないと約束した。
He promised not to be late for work again.

 

make someone do

let someone do

 

母はわたしに皿を洗わせた。
My mother made me wash the dishes.

母は私に野菜を食べさせた。

My mother forced me to eat apple.

私を一人にして。
Please leave me alone.
一人にして欲しい。
I want to be left alone.
私は寿司がすきになった。
I came to like sushi.
このカレーは辛すぎて食べられません。
This curry is too spicy to eat.
学校に行かせてください。
Please let me go to school.
私に自己紹介させてください。
Let me introduce myself.
Let me tell you about myself.
母は私をダンススクールに行かせてくれた。
My mother lets me go to a dance school .
行っていいよ。
I will let you go now.