瞬間英作文スライド

JK英検のお勉強 備忘録

瞬間英作文 動名詞

私の趣味は写真を撮ることです。

My hobby is talking pictures.
人の名前を覚えるのは難しいです。
It is difficult to remember people’s names.
Remembering people’s names is difficult.
私の祖父はゴルフを楽しみます。
My grandfather enjoys playing golf ⛳️
彼女はクッキーを作るのが得意です。
She is good at baking cookies.
彼はさよならを言わずに去った。
He left without saying good bye.
私の兄はコンピューターゲームをするのが好きではない。
My brother doesn’t like playing computer games.
百聞は一見に如かず(見ることは信じること)
Seeing is believing.
煙草を吸っても良いですか?(私が煙草を吸うのを気にしますか?)
Do you mind my smoking?
私は父が昼寝をするのが好きでない。
I don’t like my father’s talking a nap.
私はチームの勝利を確信している。
I’m sure of my team winning the game.
私は彼が起こった時に怒鳴るのが耐えられない。
I can’t stand him shouting when he is angry.
ありがとうを言わないのは無礼だ。
It’s rude not to say thank you.
Not saying thank you is rude.
私は子どものように扱われたくない。
I don’t think being treated like a child.

私は大声で話しかけられたくない。
I don’t like being spoken to in a loud voice.
その少年は自分で朝食を作るのに慣れている。
The boy is used to making breakfast by himself.
また会えるのを楽しみにしています。
I’m looking forward to seeing you again.

わたしはかつて大阪に住んでいた。

I used to live in Osaka.
腹水盆に返らず(こぼれたミルクを嘆いても役に立たない)
It is no use crying over spilt milk.
過去の事を心配してもしょうがない。
It is no use worrying about the past.
仕事辞めたい気分。
I feel like quitting my job.
その本は読む価値がある。
The book is worth reading.